onsdag den 24. november 2010

Høns m.m.





For nogle dage siden blev dette billede taget - det er Kurts høns. De har fundet ud af at støvbade inde i vores hønsehus - der er jo tørt.

Det er nu meget hyggeligt med naboernes høns - Kurts i den ene ende og Lars' i den anden. Dog fik vi et mindre problem for vi syntes det var synd at Kurts høns ikke fik så meget grønt, så vi begyndte at give dem ræddiketoppe, når vi skulle have ræddiker til frokost (de blev sået i august og er nu rigtig gode - det er store radiser - smager ligesom dem). Så nu har vi været nødt til at dække ræddikerne til, for vi opdagede at toppene i bedet blev spist! Selvforskyldt problem!

Men se, for et par dage siden fandt vi til gengæld 21 æg uden for værkstedsskuret (et sted under høvlebænken, hvor vi ikke kommer så meget) - det er Lars' høns, der åbenbart har fundet det som et passende redested, hvor de så kvitterer med at lægge æg. De forløbne 2-3 dage har de så lagt 2 æg om dagen - så vi har ret mange æg i køleskabet - opskrifter med æg er meget velkomne! Godt problem, men der er vist ikke blevet lagt nogen æg i dag, nu hvor det har sneet.

3 kommentarer:

nilleren sagde ...

Jeg kan en opskrift på spejlæg...og en på hårdkogt æg...jeg kunne også engang en opskrift på blødkogt æg, men den har jeg glemt igen...

lea sagde ...

Det er da hyggeligt med sådanne æglæggende gæster. : ). Håber I har det godt og ikke har fået alt for meget sne.

Rude.dk sagde ...

Hvor sødt er det lige af de små høns!
Man kan ik få æggesnaps længere, det var ellers en af mine livretter da jeg var lille.
Men Fars pandekager!!!! Hurra, min livret nu...eller en af dem.